Bog 3

For bridgeinteresserede især

Spil Bridge 3, 3. oplag, forfatter Jacob Røn, Magnus Lindkvist og GeO Tislevoll

Bog 3 prioriterer Kortvurdering - både i det naturlige grundsystem og i særlige situationer med singlevisning efter 1H/S - 2H/S og 1H/S - 2NT.

Indholdsfortegnelse

Kap. 1
1 Lidt om sandsynligheder
1.2 Farvebehandling
1.3 Safe-spil
Kap. 2
2.1 Kortvurderinger
2.2 Kortvurderinger: Plus og minusfaktorer
2.3 Kortvurderinger: Sammenhøngende honnører
2,4 Kortvurderinger: Gode mellemkort - krop
2.5 Kortvurderinger: Honnører i makkers farve
2.6 Kortvurderinger: Honnører bag på modpartens farve
2.7 Kortvurderinger: Mange trumfer
2,8 Kortvurderinger: God fordeling
2.9 Kortvurderinger: Flere esser
2.10 Kortvurderinger: Enkelthonnører som hold
2.11 Kortvurderinger: To honnører blanke eller ugarderede honnører
2,12 Kortvurderinger: Manglende honnører i makkers farve
2.13 Kortvurderinger: Honnører foran modspillers farve
2.14 Kortvurderinger:Manglende fordeling
2.15 Kortvurderinger: Esløs hånd
Kap. 3
3.1 Trumfstøtte med Stenbergs 2 NT & Renoncevisende dobbeltspring
3.2 Åbners 2 melding som svar på Stenbergs 2 NT
3.3 Åbners 2. melding efter 1 M > Srtenbergs 2 NT
3,4 Åbners 2. melding som svar på 2 NT, mere om emnet
Kap. 4
4.1 Åbners 2. melding: Kortfarvevisning v/majorstøtte
4.2 Åbners 2. melding som stigende meldinger 17-21, mere om
4.3 Åbners 2. melding melding efter svarer melder 2 over 1
Kap. 5
5.1 Svarers 2. melding efter åbner har afgrænset sig
5.2 Svares 2. melding efter åbner har meldt ny farve
5.3 Svarers 2. melding ved visning af ny farve, som betyder tillæg
Kap. 6
6.1 Fjerde farve: Prioritering af svar for åbners 3. melding
6.2 Svarers 3. melding i forbindelse med vist Fjerde farve
Kap. 7 del 1
Kap. 7 del 2
7.1 Åbners tredje melding:
7.2 Åbners 3. melding efter vist begrænset interval i 2. melding
7.2 Åbners 3. melding efter vist12-18 i 2. melding
7.3 Åbners 3. melding efter vist stigende farve i 2. melding
7.4 Åbners 3. melding efter spring i ny farve i 2. melding
Kap. 8
8.1 Spilføring i sans - tempo og teknik
8.2 Skjule kort
8.3 Falde fra for at styre spillet
8.4 Kombinere chancerne
Kap. 9
9.1 Spilføring i trumfkontrakter
9.1 Trække trumf eller trumfe tabere
9,2 Mere avancerede spilteknikker
9.21 Krydstrumfe
9,22 Bevare kontrollen, Spil til dobbeltrenonce