Gode kort
Emnet er ikke tidligere behandlet.
Melde- og spilleteori
Hop til
- B1 Kap. 1 Grundregler, spil i sans
- B1 Kap 2 Kontrakter og niveauer
- B1 Kap 3 Farveåbning mm
- B1 Kap 4 Meldinger efter 1NT
- B1 Kap 5 Svar på farveåbning
- B1 Kap 6 Åbners anden melding
- B1 Kap 7 Svarers anden melding
- B1 Kap 8 Defensive indmeldinger
- B1 Kap 9 Oplysningsdobling OD
- B1 Kap 10 Stærke åbninger
- B1 Kap 11 Svage åbninger
- B1 Kap 12 Styrkemarkering mm
Vis B1K3.1 Ny Gode dårlige kort point på side 28 30
Noter
Gode eller dårlige kort?
Honnør point
Trumfpoint
Balancerede hænder
Åbningsmeldinger
Hvor højt skal vi melde
Vis B1K3.2 Meldeøvelser.movie på side 31 kun
Noter
I denne video kan du være med til at øve dig i at åbningsmelde og svare på åbningsmeldingerne.
Vis B1K3.3 Ny Gode kort Spilleteori Visuel side 32 35
Noter
Knibninger
Opspil
Lavt i anden - højt i tredje
Spil 1 > 8 kap. 3
Melding:
Springstøtte i NT fra 1 > 3: Spil 1, 7, 8.
Pas til 1NT= Spil 4
Springstøtte i farve: 1 > 4: Spil 2, 3, 5, 6.
Strategi og taktik
Spilfører:
Falde fra: Spil 1,
Trække trumf: Spil 2, 3,
Trumfe på den korte hånd: Spil 2, 3, 6,
Knibe: Spil 3, 5, 6,
Lavt i anden hånd: Spil 4,
Hold: Spil 4,
Opspil mod honnører: Spil 5,
Ikke højt i 2. hånd: Spil 8
Modspil:
Invitere: Spil 4,
Højt i 3. hånd: Spil 6,
Holde forbindelse: Spil 7,